محل تبلیغات شما

 

بازاریابی ی طراحی شده تا آراء مردم در انتخابات را تحت تاثیر قرار داده مشارکت عمومی را افزایش دهد. هرچند حوزه کارکرد آن به ت حزبی و انتخابات محدود نمی شود. کسانی که از برندسازی انتخاباتی و دانش انتخابات سر رشته ندارند. علی رغم نداشتن تخصص و تحصیلات مرتبط به این حوزه ورود کرده و عملا مانع رشد این دانش شده اند.  متحیر کننده است که برخی همکاران در نقش مهم و تاثیرگذار مرحله برندسازی انتخاباتی در سرنوشت انتخابات تردید دارند. تا آنجا که این دوستان فرآیند تبلیغات ی در انتخابات را محدود به تبلیغات انتخاباتی ستادها می بینند.

شرکت کنندگان در دوره های آموزشی تبلیغات انتخاباتی بخوبی دریافته اند که امروزه همانطور که بسیاری شرکت های تجاری از مرحله فروش محصول خود عبور کرده و برند محور شده اند (و با همین تفکر و عملکرد هم در بازار ایران به موفقیت های چشم گیری نائل آمده اند) برندسازی انتخاباتی (ی) هم می تواند چنانکه در انتخابات های پیشین نشان داده بسیار پویا و تاثیرگذار واقع شود.

در تعریف برند سازی انتخاباتی میتوان گفت:

” برندسازی انتخاباتی یک حزب و یا کاندیدا موجب تمایز سریع آنها نسبت به رقبا میشود. تمایزی که برای مخاطبان هدف آنها ارزشمند است و سبب ایجاد لایه هواداران وفادار می شود. این لایه وفادار سرمایه اجتماعی یک بازیگر ی در انتخابات و سایر کنش های ی است.

تفاوت برند ی و تجاری

تفاوت اساسی برند در ت و تجارت مربوط به ابعاد شخصیت انسان است. چرا که در بازارهای تجاری محصولات تولیدی انعطاف پذیر نیستند و برندشان به سادگی تغییر نخواهد کرد.اما در حوزه ی با توجه به شخصیت انعطاف پذیر انسانی وضعیت متفاوت است. یک تمدار و یا حزب ی بر اساس ابعاد انسانی زندگیشان برچسب های گوناگون را از خود دور می کنند. به عبارت بهتر به برند های جدید، برای خود و گروه شان روی می آورند.

در فرآیند انتخابات افراد مشمول رای دادن سه دسته اند:

۱- کسانی که در انتخابات شرکت می کنند (فارق از آنکه به چه کسی رای میدهند)

۲- کسانی که شرکت نمی کنند.

۳- کسانی که هنوز تصمیم نگرفته اند که شرکت کنند یا خیر؟ (تردید دارند، نمیدانند در صورت شرکت در انتخابات به چه کسی رای دهند).

گفتیم که طی فرآیند برندسازی انتخاباتی” نامزدها، بارزترین نتیجه و بازخورد، افزایش مشارکت عمومی است.

برندسازی انتخاباتی (ی) فرآیندی است که طی آن افکار عمومی نسبت به کاندیداهای آتی به شناخت نسبی میرسند. در نتیجه ایام کوتاه تبلیغات انتخاباتی بهتر و راحت تر تصمیم گرفته و دچار تردید نمی شوند. این فرآیند (برندسازی انتخاباتی هم مشارکت عمومی در انتخابات را افزایش می دهد و هم آراء سبد کاندیدا را افزایش می دهد).

اما یک برند سازی ی موفق و قوی مبتنی بر چه اصول، قوانین و اجزائی می باشد ؟!

در ادامه ضمن پاسخ به پرسش فوق، سوالات کاربردی دیگر را نیز پاسخ خواهیم داد. نهایتا نتایج یک تحقیق علمی پیرامون تاثیر شخصیت برند ی بر مشارکت ی را نیز به اتفاق بررسی خواهیم کرد.

 

تفاوت برند تجاری و برند انتخاباتی(سیاسی) و آنچه که کاندیدای انتخاباتی باید از آن بداند

5 نکته مهم در طراحی تراکت های انتخاباتی

اهمیت راهبرد ارتباطی در کمپین انتخاباتی؛ چگونه باید پیروز انتخابات شد

برند ,های ,ی ,انتخاباتی ,یک ,انتخابات ,برندسازی انتخاباتی ,برند ی ,در انتخابات ,یک برند ,است که ,برندسازی انتخاباتی ی

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها